1.000 confinats en una escola? L'error que ha dut de bòlit el Departament d'Educació

El centre ha sortit a desmentir la xifra

Publicat el 17 de gener de 2022 a les 10:28
Actualitzat el 17 de gener de 2022 a les 11:16
[inicicentrareport]Desconcert i sorpresa pel miler de confinats que el Departament d'Educació va notificar divendres en una escola de Barcelona. El centre ja ha sortit a desmentir la xifra que ha dut de corcoll el departament en les últimes hores.

Es tracta de la Salle Bonanova que aquest dilluns ha confirmat que no té un miler d'alumnes confinats, sinó un centenar. La responsable de comunicació del centre ha atribuït a un "malentès" el fet que l'informe del passat divendres del Departament d'Educació informés d'un miler de confinats.

Segons ha explicat a Catalunya Ràdio, eren aquells que havien estat contacte d'un positiu i se'ls havia de generar la petició per fer-se una prova d'antígens. Amb tot, però, el centre ha remarcat que aquests alumnes no estan en quarantena. I ha matisat també que hi havia tres classes confinades, molt "lluny" del miler que reflectia l'informe de la conselleria.

La sisena onada i el canvi de protocol a les escoles manté a la baixa el nombre d'aules confinades. En aquests moments n'hi ha només dotze, molt lluny de la xifra a la qual estàvem acostumats en onades anteriors. El motiu és perquè actualment només es confina el grup si es detecta un brot a l'aula, amb més de cinc positius o un 20% de l'alumnat afectat. D'aquesta manera, es vol blindar la presencialitat a l'escola en un trimestre que ha començat molt tensionat pel desbordament de contagis. 

[ficentrareport]